top of page

שיקולים ברכישת נדל"ן מסחרי ביחס למשבר הנדל"ן המסחרי בארה"ב .


המשבר בשוק הנדל"ן הקמעונאי בארה"ב צובר תאוצה:

מתחילת השנה נסגרו חנויות בשטח כולל של 7.15 מיליון מ"ר - ו-2018 נמצאת בדרכה לנפץ את השיא שנרשם בשנה שעברה, לפי נתונים שנאספו על לידי קו-סטאר גרופ (CoStar Group).

לפי דיווח "בלומברג ביזנסוויק", שהציג את הנתונים, שטח החנויות שייסגרו השנה יעלה בקלות על השיא שנרשם ב-2017 עם סגירתן של חנויות בשטח כולל של 9.75 מיליון מ"ר בשנה כולה.

לשם השוואה שטח החנויות שנסגרו מתחילת השנה כבר עולה על הסגירות בשנת 2016 כולה, ומתקרב להיקף סגירות החנויות בשנת 2008 כולה, בשיאו של המשבר הכלכלי העולמי, לפי נתוני קו-סטאר.

קריסת רשת טויס אר אס, על יותר מ-700 חנויותיה בארה"ב, מהווה עדות לשינוי שהתחולל בשוק הנדל"ן הקמעונאי בעשור האחרון לבדו, ציין בלומברג ביזנסוויק. "כאשר KKR, ביין קפיטל ו-וורנדו ריאלטי טראסט השתלטו על החברה ב-2005, הקונים הצדיקו את המחיר בסך 7.5 מיליארד דולר, בין השאר, בגלל נכסי הנדל"ן יקרי הערך כביכול שנכללו בעסקה".

הנחה זו, כך התברר, לא עומדת במבחן המציאות. ואם לא די בכך, המצב צפוי רק ללכת ולהחמיר בשל המעבר המוגבר לקניות באינטרנט ונטל החובות שכבר מכביד על קמעונאיות מסורתיות רבות,

"כמות עצומה של נדל"ן קמעונאי בארה"ב הולכת לחלוף מהעולם", אמר ג'יימס קורל, ראש מחלקת נדל"ן בחברת ההשקעה הפרטית Siguler Guff & Co, לביזנסוויק.

גם בסין המצב אינו מזהיר ניו סאות צ'יינה מול בעיר דונגואן בסין הוא הקניון הגדול בעולם במונחי שטחי קניות ובידור. הקניון מורכב משבעה אזורים שמחקים ערים בינלאומיות, כולל העתק של שער הניצחון בפריז ותעלת גונדולות בנוסח ונציה. יש גם רכבת הרים פנימית וחיצונית. מה שאין לקניון הם מבקרים. מאז פתיחתו ב-2005 רוב שטחי המסחר נשארו פנויים, וכיום האזור הפעיל היחיד הוא אזור המזון המהיר, ו-99% מהשטחים אינם מאוכלסים. הכינוי של הקניון הוא "קניון הרפאים הגדול ביותר בעולם".

בהתחשב בצפי להקטנת הביקושים לנדל"ן קמעונאי , בעת הרכישה יש להביא בחשבון גם תקופות בהם לא ניתן להשכיר את הנכסים - תקופות בו חייב הבעלים לשלם דמי אחזקה וארנונה גבוהים ביותר אשר יכולים להקטין את הכדאיות ברכישת נדל"ן מהסוג הנ"ל.

בתמונה קניון ארנה אשר ככל הנראה הגיע לסוף חייו במתכונתו הנוכחית


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page